ΜΜΕ

Συνεντεύξεις

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

στην εφημερίδα «ΒΡΑΔΥΝΗ της Κυριακής»
και στον δημοσιογράφο κ. Κ. Μελισσόπουλο
 της 7-8 Ιουνίου 2014

 

Η Δημοκρατία δεν μπορεί να επιβιώσει όταν τα ταμεία του Κράτους γεμίζουν αλλ’ αδειάζουν τ’ αποθέματα της αξίας του Ανθρώπου και, εν τέλει, της αξιοπιστίας του Κράτους.

 

I.        Κύρια Καθηγητά, σε κατάργηση οδηγείται ο νόμος με τον οποίο διώκονται ποινικά “οι αδύναμοι οφειλέτες του Δημοσίου”, μετά από συνεχείς παρεμβάσεις σας. Πιστεύετε ότι θα βοηθήσει αυτή η εξέλιξη, ή θα δημιουργήσει περισσότερους οφειλέτες, όπως λένε κάποιοι;

Όσοι ισχυρίζονται ότι η κατάργηση των, μεσαιωνικής καταβολής και ιεροεξεταστικής νοοτροπίας, διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 3943/2011 θα δημιουργήσει περισσότερους οφειλέτες πρέπει, το λιγότερο, να ντρέπονται.  Γιατί είναι ως εάν να ισχυρίζονται ότι οι διατάξεις αυτές οδηγούν τον απελπισμένο οφειλέτη του Δημοσίου και των δορυφορικών του νομικών προσώπων να «κόψει τον λαιμό του» για να πληρώσει.  Και εξηγούμαι: Οι προαναφερόμενες διατάξεις, οι οποίες ψηφίσθηκαν από την Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου με Υπουργό Οικονομικών τον «αλήστου μνήμης» κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, καθιερώνουν ένα είδος αντικειμενικής ποινικής ευθύνης.  Μ’ άλλες λέξεις καθιστούν έγκλημα –σε βαθμό πλημμελήματος ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και σε βαθμό κακουργήματος- την αδυναμία εξόφλησης του οφειλέτη του Δημοσίου και των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα ακόμη και όταν αυτή η αδυναμία δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του οφειλέτη.  Τούτο σημαίνει ότι στην Ελλάδα του 2014, μέσα στη δίνη της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, χαρακτηρίζεται εγκληματίας εκείνος που αδυνατεί ν’ ανταποκριθεί στις οικονομικές του υποχρεώσεις έναντι του Δημοσίου και των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα μολονότι δεν ευθύνεται, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, γι’ αυτή την αδυναμία.  Μια αδυναμία μάλιστα που, πολλές φορές, οφείλεται στο ότι εκεί οδηγήθηκε από υπαιτιότητα του Κράτους.  Άρα στην Ελλάδα του 2014, μ’ ευθύνη των κ.κ. Γ. Παπανδρέου και Γ. Παπακωνσταντίνου, ισχύει η θεσμικώς και πολιτικώς αδιανόητη εξίσωση: «Φτωχός = εγκληματίας».  Όπως έχω επανειλημμένως τονίσει η εξίσωση αυτή συνιστά καίριο πλήγμα στο νομικό και τον πολιτικό μας πολιτισμό.  Γνωρίζετε έστω και ένα δημοκρατικό κράτος στον Πλανήτη που ν’ ανέχεται τέτοια αντικειμενική ποινική ευθύνη;  Και για να τελειώνω: Αυτή η ευθύνη όχι μόνον αντιβαίνει ευθέως προς τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος.  Προσβάλλει, επιπλέον, καιρίως το κοινό περί δικαίου αίσθημα και την ίδια την αξία του Ανθρώπου.

hello: 7-6-2014 Συνέντευξη στην εφημερίδα "Η ΒΡΑΔΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" και στον δημοσιογράφο κ. Κ. Μελισσόπουλο

   

Άρθρα

ΤΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
(στο περιοδικό «Βουλή & Ευρωβουλή», τ. 141 Μάιος 2014)

 Οι συνθήκες, υπό τις οποίες θα εξελιχθεί η αναθεώρηση του Συντάγματος, είναι εξαιρετικά κρίσιμες αλλά και άκρως διδακτικές για τη σημασία και την αποστολή αυτής της κορυφαίας δημοκρατικής διαδικασίας.

I.        Οι περί αναθεώρησης διατάξεις του άρθρου 110 του Συντάγματος, πέραν των άλλων, «υπενθυμίζουν»:

Α.    Πριν απ’ όλα ότι η αναθεώρηση του Συντάγματος, ακριβώς επειδή απαιτεί για την συντέλεσή της αυξημένες πλειοψηφίες, είναι κατ’ εξοχήν συναινετική διαδικασία.  Άρα δεν προσφέρεται για την ανάδειξη στείρων κομματικών αντιπαραθέσεων.

Β.  Δεύτερον, ότι η αναθεώρηση του Συντάγματος, με δεδομένο πως μεταξύ πρώτης και δεύτερης αναθεωρητικής φάσης παρεμβάλλεται η λαϊκή ετυμηγορία, είναι διαδικασία θεσμικής και πολιτικής περίσκεψης, η οποία έχει ως θεμέλιο τη δημοκρατική της νομιμοποίηση.

II.        Κατά συνέπεια, η αναθεώρηση του Συντάγματος σκοπεί να διορθώσει ή να επικαιροποιήσει το Σύνταγμα, ενόψει της ως τώρα εφαρμογής του και, κυρίως, ενόψει των κοσμογονικών κοινωνικοοικονομικών αλλαγών που βιώνουμε, μάλιστα δε στο επίκεντρο της βαθειάς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.  Δεν μπορεί όμως να χρησιμοποιείται για να συγκαλύψει την αμηχανία των πολιτικών.  Και, πολύ περισσότερο, τα λάθη τους ως προς την εφαρμογή του Συντάγματος.  Συνιστά δε ζήτημα Δημοκρατίας το ν’ αναθεωρείται το Σύνταγμα μόνο και μόνο για ν’ αποφευχθεί η πιστή και πλήρης εφαρμογή του, όταν οι διατάξεις του βαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση.

hello: 30-5-2014 ΤΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

   

Άρθρα

Ο «ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
Μια ιδιόμορφη «Αναφορά στον Γκρέκο» για την Δικαιοσύνη

στο περιοδικό «Επίκαιρα» τ. 241 της 29/5/2014

           Στο τέλος της φετεινής Μεγάλης Εβδομάδας, λίγο πριν την έναρξη της Ακολουθίας της Ανάστασης, ένοιωσα πως οι πακτωμένες μνήμες για τους συμβολισμούς της περιόδου του Θείου Πάθους είχαν, απότομα, σιγήσει.  Στη θέση τους ένα άλλο, πρωτόγνωρο, οικοδόμημα συναισθημάτων ερχόταν να βάλει, μάλλον για τα καλά, τα θεμέλιά του.  Κι ήμουν βέβαιος πως δεν ήταν οι ξαφνικές, «θυμωμένες», ανοιξιάτικες μπόρες -οι οποίες εκθρόνισαν, σχεδόν βίαια, τους ήπιους εσπερινούς του Απριλίου- που ευθύνονταν γι’ αυτή την αλλαγή.  Κάτι άλλο, πιο βαθύ μα και πιο δυσοίωνο, την προκάλεσε.  Κάτι που έμοιαζε με βαριά άγκυρα, έτοιμη να ποντίσει την ψυχή σ’ άγνωστο βυθό τυλιγμένη στο βένθος της μοιραίας ανατροπής, με τη μορφή της ανελέητης αβεβαιότητας.

    I.        Από τα παιδικά μου χρόνια, οι συμβολισμοί της Εβδομάδας των Παθών ήταν κτισμένοι με τα ίδια πάντα βότσαλα αναμνήσεων και στην ίδια πάντα αμμουδιά συναισθημάτων:  Την αμμουδιά της αναπτερωμένης ελπίδας, όπου το κύμα της ψυχής απιθώνει το κερί με το ανέσπερο φως της Ανάστασης, καθώς το συνοδεύουν πλέοντας γύρω του τα τρυφερά ακόμη άνθη του Επιταφίου.  «Κύματι θαλάσσης τν κρύψαντα», κατά τον Ειρμό της πρώτης Ωδής στον Αναστάσιμο Όρθρο. 

Αυτά τα βότσαλα…

-      Κατά την Εσπέρα της Κυριακής των Βαΐων, μέσα στην πνευματική πανδαισία της Ακολουθίας του Νυμφίου, πριν απ’ όλα το βότσαλο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, με δύο αιχμηρές απολήξεις: Την παραβολή της «ξηρανθείσης συκής», βασισμένη στην οργισμένη κρίση του Ναζωραίου, που παραπέμπει και σε απόφαση δικαστή: «Μηκέτι κ σο καρπς γένηται ες τν αἰῶνα».  Και την απαράμιλλη στοχαστική απόφανση: «Λίθον, ν πεδοκίμασαν ο οκοδομοντες, οτος γενήθη ες κεφαλν γωνίας·  παρ Κυρίου γένετο ατη κα στι θαυμαστ ν φθαλμος μν ».  Και μαζί με το Ευαγγέλιο, τα δύο λαμπερά πετράδια της εκκλησιαστικής υμνολογίας: Το Τροπάριο του Νυμφίου, που σε ήχο πλάγιο τέταρτο «ρχεται ν τ μέσ τς νυκτός».  Και το Εξαποστειλάριο του «κεκοσμημένου νυμφώνος,» που σε ήχο τρίτο εκλιπαρεί, «λάμπρυνόν μου τν στολν τς ψυχς».

hello: 29-5-2014. Ο "ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ" στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ τ. 241 της 29/5/2014

   

Δελτία Τύπου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ» ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
ΓΙΑ ΧΡΕΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Αθήνα,  3-5-2014

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ
στον Ρ/Σ Real Fm

Μιλώντας στον Ρ/Σ Real FM, και στους δημοσιογράφους κ. Κ. Χαρδαβέλλα και κα Α.Λάζου, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος, αναφερόμενος στην ανάγκη κατάργησης της «αντικειμενικής» ποινικής ευθύνης για χρέη προς το Δημόσιο,  επισήμανε, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

« Ι. Η δραματική οικονομική κρίση επέφερε και την ακόλουθη, εξίσου δραματική, συνέπεια:  Τους τελευταίους 15 μήνες, ήτοι από τον Ιανουάριο του 2013 ως το τέλος Μαρτίου του 2014, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών -φυσικών και νομικών προσώπων- προς την εφορία αυξήθηκαν κατά 13 δισ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των νέων αυτών οφειλετών ανήλθε σε 2.450.000.  Τελικώς δε τα συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, τα οποία το 2009 ήταν 30 δισ. ευρώ, σήμερα ανέρχονται στο ύψος των 65,4 δισ. ευρώ!

ΙΙ. Υπ’ αυτές τις προϋποθέσεις:

hello: 3-5-2014_ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΝ REAL FM ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΠΟΙΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

   

Page 6 of 64

Πληροφορίες Ιστότοπου

Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι η μοναδική παρουσία του Προκόπη Παυλόπουλου στο διαδίκτυο. Οποιαδήποτε άλλη παρουσίαση σε blogs, facebook, Flicker κ.τ.λ δεν αντιπροσωπεύει τον Καθηγητή Προκόπη Παυλόπουλο.