Κοινοβουλευτικές Επιτροπές

Η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΩΔΥΝΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.
Με αφορμή την συζήτηση του σχεδίου νόμου «Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου «Ρύθμιση θεμάτων συμβάσεων που αφορούν Κέντρα Πρώτης Υποδοχής και εγκαταστάσεων Κράτησης παράνομα διαμενόντων στη χώρα αλλοδαπών και τρόπο φύλαξης αυτών» και άλλες διατάξεις»

Ι. Δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει κανείς ότι έχει, πλέον, διαμορφωθεί το πρώτο βασικό κείμενο, το θεσμικό θεμέλιο της κοινής ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής, ήτοι το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο (2008).  Επίσης έχει αναχθεί σε ζήτημα μεταναστευτικής πολιτικής, όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ιδιαίτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, ως προς τη μαζική είσοδο παράνομων μεταναστών.  Όλ’ αυτά έγιναν με πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφού ως το 2004 οι Υπουργοί Εσωτερικών της Ελλάδας ήταν, ουσιαστικά, απόντες από τις Συνόδους Εσωτερικών Υποθέσεων και Δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου λαμβάνονταν οι σχετικές, κρίσιμες, αποφάσεις. Ειδικότερα:

          Α. Στη διάσκεψη των Υπουργών Εσωτερικών στο Γκρόνινγκεν (Ολλανδία, Νοέμβριος 2004), με την αποφασιστική συμβολή της Ελλάδας,   υιοθετήθηκαν έντεκα κοινές βασικές αρχές σχετικά με την διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στον ευρωπαϊκό  χώρο, επικουρικώς βεβαίως προς τα ειδικότερα μέτρα που μπορεί να λάβει κάθε κράτος-μέλος, ανάλογα με τις, επιμέρους, ιδιομορφίες και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του μεταναστευτικού φαινομένου.

hello: 22-8-2012_Η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΩΔΥΝΕΣ ΕΠΙΤΠΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ

 

22.2.2012. Αγόρευση κ. Π. Παυλόπουλου κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κανόνες τροποποιήσεως τίτλων, εκδόσεως ή εγγυήσεως του Ελληνικού Δημοσίου με συμφωνία των Ομολογιούχων».
ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ

…………….
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Νέα Δημοκρατία υπερψηφίζει το σχέδιο νόμου, αφού, βεβαίως, διευκρινίσουμε ορισμένες παρατηρήσεις που γίνονται επ αυτού. Θέλω να επισημάνω ότι υπερψηφίζοντας το σχέδιο νόμου για το PSI είναι απολύτως συνεπής στις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ίδια όταν έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση Παπαδήμου.
Αυτό το λέω προς κάθε κατεύθυνση, γιατί πρέπει να θυμηθούμε τι λέγαμε και όχι να ψηφίζουμε, ιδίως τώρα, ανάλογα με το πώς πορεύονται οι καιροί ή τι είναι εκείνο που δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Θυμίζω, λοιπόν, ότι  η Νέα Δημοκρατία, όταν ακριβώς ετέθη το θέμα της Κυβέρνησης Παπαδήμου, είχε από τότε δεσμευθεί ότι εκείνα τα οποία αποτελούσαν τη βάση που θεμελίωναν την ψήφο εμπιστοσύνης ήταν από τη μία πλευρά η δανειακή σύμβαση και από την άλλη το PSI.
Εδώ είμαστε, λοιπόν, για να δούμε ποιοι είναι εκείνοι που παραμένουν συνεπείς στις δεσμεύσεις τους και ποιοι όχι.
Θέλω να επισημάνω ότι αυτό αναγκάστηκε τότε να το κάνει η Νέα Δημοκρατία όχι γιατί ήταν ελεύθερη επιλογή της, αλλά γιατί η σύσταση της Κυβέρνησης Παπαδήμου και η στήριξή της ξέρετε πολύ καλά πώς επιβλήθηκε και γιατί. Ενόψει της 6ης δόσης.
Ας είμαστε, λοιπόν, ειλικρινείς. Τώρα φαίνεται μέσα στην αίθουσα αυτή, ποιοι είναι εκείνοι που και όταν ακόμα δεν φταίνε και όταν ακόμα έχουν προβλέψει τι πρόκειται να συμβεί και όταν δεν εισακούσθηκαν όταν έπρεπε, όταν έφτασε η στιγμή και εξηρτάτο από την ψήφο τους η σωτηρία του κόσμου, δεν δίστασαν να πάρουν το πολιτικό κόστος και το έπραξαν.
Είμαστε εδώ και ψηφίζουμε αυτό, όχι γιατί θεωρούμε ότι αυτό που κάνουμε είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί, αλλά γιατί χωρίς την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού, η Ελλάδα θα είχε οδηγηθεί στην καταστροφή.
Επαναλαμβάνω αυτό που είχα πει και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματός μου, όταν ετέθη το σχετικό ζήτημα. Η επιλογή δεν ήταν απλή. Η επιλογή και σε ό,τι αφορά τα μέτρα που ψηφίσαμε την προπερασμένη Κυριακή και τώρα είναι: «ή δεν τα ψηφίζεις και επιλέγεις την καταστροφή της άτακτης χρεωκοπίας ή τα ψηφίζεις και τουλάχιστον μπορείς να ελπίζεις». Αυτή η σωτηρία και η λύτρωση δεν είναι βέβαιη, αλλά χρειάζεται αγώνας.

hello: 22.2.2012. Αγόρευση κ. Π. Παυλόπουλου κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σν του Υπ. Οικ."Κανόνες τροποποίησεως τίτλων,εκδόσεως ή εγγυήσεως του Ελλ. Δημοσίου με συμφ

   

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΓ΄ -  ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ                                                                               ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ

 

ΠΡΑΚΤΙΚΟ
(Άρθρο 40 παρ. 1 του Κ.τ.Β.)

 Στην Αθήνα σήμερα, ημέρα Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010 και ώρα 11.25΄, συνεδρίασε στην  Αίθουσα «Προέδρου Γιάννη Νικ. Αλευρά» (151) του Μεγάρου της Βουλής, η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, με θέμα ημερήσιας διάταξης:

Ακρόαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιντζή και συζήτηση επί της Ετήσιας Εκθέσεως 2009.

……………….

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Έχω να κάνω 4 ερωτήσεις. Η πρώτη ερώτηση αφορά το θεσμικό ρόλο. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο και συγκεκριμένα το άρθρο 1 του Γενικού Επιθεωρητή, η θητεία του Γενικού Επιθεωρητή είναι 5ετής και δύναται να ανανεωθεί και η δική του και των βοηθών του. Διοριστήκατε το Σεπτέμβρη του 2004. Η θητεία σας έχει λήξει συγκεκριμένα στις 14  Σεπτεμβρίου του 2009. Ήθελα να ρωτήσω έχει υπάρξει ανανέωση;  Και αν δεν έχει υπάρξει ανανέωση πως εξηγείτε – δεν το βάζω σε νομικό επίπεδο, μπορεί κατ’ αναλογία να εφαρμοστούν διατάξεις που λένε  ότι κάποιος αφού δεν έχει αντικατασταθεί ασκεί τα καθήκοντά του έως ότου ανανεωθεί –και δεν το λέω για να σας κολακέψω, γιατί ο καθένας ξέρει πόσο καλά κάνετε την δουλειά σας και είναι γνωστό της πάσης και ανά το πανελλήνιο –σας έχει απασχολήσει καθόλου το γεγονός ότι έχει περάσει περίπου ένας χρόνος και δεν έχει υπάρξει κανενός είδους απόφαση σχετικά με την ανανέωση της θητείας σας; Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω και δεν αφορά εσάς αυτό το πράγμα, αλλά εκείνους οι οποίοι είναι υπεύθυνοι. Το ζήτημα είναι αυτό εσάς, ως Γενικός Επιθεωρητής, σας έχει απασχολήσει; Υποθέτω ότι δεν έχετε δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στη δουλειά σας και γνωρίζω τη φιλοτιμία με την οποία εργάζεστε και ότι δεν υπολογίζετε κάτι τέτοιο, όμως το θέτω αυτό το ερώτημα.  Κύριε Πρόεδρε, το θέτω γενικότερα, γιατί σαν Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας κάποια στιγμή πρέπει να ρωτήσουμε γιατί αυτό το πράγμα.

hello: Απόσπασμα από την συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της 13/7/2010 με θέμα ημερήσιας διάταξης "Ακρόαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή και συζήτηση επί της Ετήσιας Εκθέσεως 2009".

   

Αθήνα,  17/10/2011

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ 
στο σχέδιο νόμου
«Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, εργασιακή
εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του
Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015»
κατά τη συζήτησή του στις αρμόδιες Διαρκείς Κοινοβουλευτικές Επιτροπές
 β΄ ανάγνωση άρθρα 5-37

          Όπως προκύπτει από τις παρατηρήσεις που έπονται –και τις οποίες έχω συνοψίσει στο σημείωμα το οποίο αποτυπώνει τις παρεμβάσεις μου στη Βουλή κατά τη διάρκεια της πρώτης ανάγνωσης- οι σχετικές διατάξεις του σχεδίου νόμου, μέσα από μια βάναυση παραβίαση των οικείων διατάξεων του Συντάγματος, μια ισοπεδωτική λογική σε βάρος των δημόσιων υπαλλήλων και της αξιοκρατίας και μια προκλητική άγνοια βασικών δεδομένων της διοικητικής επιστήμης, είναι αδύνατο –ευτυχώς- να εφαρμοσθούν.  Πέραν τούτου επισημαίνεται ότι τίποτα απ’ αυτά δεν έχει ζητήσει η Τρόικα, όπως άλλωστε η ίδια έχει διαρρεύσει με πολλούς τρόπους.  Το υπό συζήτηση «γονατογράφημα» και θεσμικό τερατούργημα είναι, λοιπόν, αποκλειστικής πρωτοβουλίας και «έμπνευσης» της Κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου, η οποία και φέρει, στο ακέραιιο, την ευθύνη για τις καταστροφικές του συνέπειες.

Ι.  Κινητικότητα (άρθρο 5).

Το σχέδιο νόμου καθιερώνει την ανεξέλεγκτη, χωρίς κριτήρια, μετακίνηση υπαλλήλων από Υπουργείο σε Υπουργείο ή σε αποκεντρωμένη διοίκηση και αντιστρόφως ή και μεταξύ αποκεντρωμένων διοικήσεων, για χρονικό διάστημα που δεν ορίζεται  στο νόμο, αλλά θα ορίζεται με την απόφαση μετακίνησης.  Έτσι όμως η μετακίνηση υπαλλήλου ούτε σε κριτήρια υπακούει -για το ποιος δηλαδή μεταξύ περισσοτέρων θα επιλεγεί προς μετακίνηση- ούτε σε ανώτατο χρονικό όριο, αφού ο νόμος δεν θέτει κάτι τέτοιο.

1.    Η μετακίνηση γίνεται με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.  Το νομοσχέδιο αγνοεί τα θεσμοθετημένα υπηρεσιακά συμβούλια, μολονότι η επονομαζόμενη «μετακίνηση» υποκρύπτει εμφανώς απόσπαση, για την οποία ο Υπαλληλικός Κώδικας απαιτεί γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων (άρθρο 68). Άρα μετά την αποσύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, τώρα επιχειρείται η πλήρης εξαφάνισή τους.

hello: 17-10-2011.ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΟΒ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΝ "ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ" Β΄ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΑΡΘΡΑ 5-37

   

Page 2 of 2

Πληροφορίες Ιστότοπου

Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι η μοναδική παρουσία του Προκόπη Παυλόπουλου στο διαδίκτυο. Οποιαδήποτε άλλη παρουσίαση σε blogs, facebook, Flicker κ.τ.λ δεν αντιπροσωπεύει τον Καθηγητή Προκόπη Παυλόπουλο.